Heelsum werk in uitvoering scaled
, , ,

Aanleg A 50 in Heelsum.

Een mooie foto die natuurlijk gemaakt is in Heelsum. Het zou kunnen zijn dat je kijkt naar de voorbereidingen voor de aanleg van de A50 in de jaren ‘60 maar er kan ook een andere aanleiding zijn. Feit is wel dat de situatie ingrijpend is gewijzigd door de aanleg van de snelweg. Foto D. van Dijken en Zn., Collectie Erven Van Dijken.

Reacties op Facebook:

Marian Heymen: Ik ging naar de Mulo toen de S bocht werd aangepast en later konden we over de A50 lopen die in aanbouw was.

Clazina Middelbos-Rodenburg: denk dat deze keet staat aan het einde Koninginnelaan, aansluiting Utrechtseweg .als je inzoomt zie je de stompen van de afgezaagde bomen die langs de Koninginnelaan stonden. het is na 1964 , want Koningshof staat er al- de aannemer P. Vermeer , Hoofddorp. (logo keet).

Erik Lendering:

Ron Harmsen: Mooie foto. Het betreft hier de voorbereiding van de bouw van het viaduct over de Utrechtseweg en de aanleg van de verhoging/talud voor de A50. Wij hebben boerderij/wasserij De Drieskamp (wit, in het midden van de foto) en de loods rechts op de foto in 2010 volledig gerenoveerd en er tot 2019 met veel plezier gewoond. De schuur ertussen was toen al afgebroken.

Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

Eén reactie op “Aanleg A 50 in Heelsum.”

  1. Ton van de Kamp

    Wat een mooie jeugdherinnering, ik woonde als 13 jarige in 1964 op de Koninginnelaan, en op de boerderij de Drieskamp woonde een dorpsgenoot Harm Gijsberts waar we menig uurtje samen met buurtgenoten gespeeld hebben.
    Dagelijks kwam ik langs de bouwkeet aan het einde van de Koninginnelaan, om naar school in Arnhem te fietsen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *