Als u mijn rubriek ansicht van de week trouw volgt zult u misschien denken: “Ja hoor daar is er weer één” maar ik vind ze gewoon mooi. Daarom weer eens een kaartje van de Keijenbergse Beek, zoals de meeste Renkumers zeggen. De officiële naam is Molenbeek. Deze mooie prentbriefkaart is in 1929 verstuurd naar Den Haag.
Er waren erg veel reacties op Facebook. Hierbij een aantal:
Eric van der Meijde: Vroeger heelveel plezier gehad, Kikkervisjes en stekelbaarsjes vangen. Onvergetelijke tijd !!!!
Layla Zahra: Op dat beekje heb ik voor het eerst geschaatst, op van die “onderbindertjes” toen ik een jaar of 3 was.
Annelies Jacobsen: wij gingen hier met mijn vader stekelbaarsjes vangen (en weer vrijlaten, want ze konden niet in een aquarium leven). Driedoornig stekelbaarsje als ik me goed herinner. Er zaten ook beekprikken.
Jose Bart Jansen-van Rijsewijk: Geweldig mooi plaatje en een plek die bij vele uit Renkum mooie herinneringen oproept. Dat was ons zwembad(je) tijdens de schoolvakanties etc.
Jans Spies: Heel veel herinneringen met mooi weer pootje baden inde zomer ik woonde op de hogekampseweg mooie foto
.
Henny Berkhout-Gerritsen: Speciale herinneringen. Woonden op de Keijenbergseweg. Met alle kinderen uit de buurt, vooral in de vakantie, elke dag naar de K.b.beek! Zoveel genoten!!
Mien Tethorst: Als me ouders tijd hadden gingen we in het weekend zwemmen dat was toen de tijd heel wat . Flessen aanmaak en koekjes mee. Mijn moeder vertelde me later dat ze met haar vader vroeger de groeten gingen spoelen. Prachtige tijd was het.
Dini Van De Weerd Rozeboom: Hier zitten wij bij de Keyenbergsebeek. Deze foto is gemaakt door een Straatfotograaf. Mooi plaatje op een mooi plekje…. Foto uit mijn eigen album….

Marian Heymen: Verveelt nooit hoor die oude ansichtkaarten. Altijd geweldig om te zien. Herkenbare plek voor onze generatie.
Lies van den Broek: Lekker hoor en niks erg die gebreide badkleding. Familie foto collectie LvdB


Geef een reactie